Organizacja kształcenia na odległość - informacje dla Rodziców i Uczniów
Organizacja kształcenia na odległość - informacje dla Rodziców i Uczniów
1. Kształcenie zdalne będzie odbywać się w oparciu o dotychczasowy plan zajęć.
2. Nauczyciele zweryfikują dotychczasowy program nauczania tak, by dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość.
3. Przyjęte przez nauczyciela metody i formy nauczania w kształceniu zdalnym powinny uwzględniać uwzględnić sytuację epidemiologiczną w kraju, możliwości psychofizyczne uczniów, współpracę z rodzicami uczniów, możliwości techniczne.
4. Uczniowie każdego dnia logują się na zajęcia z danego przedmiotu i zobowiązani są do zapoznania z zadaniami przygotowanymi przez nauczyciela.
5. W przypadku trudności natury technicznej uczeń może odczytać informacje w godzinach późniejszych.
6. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów natury technicznej, uczeń lub jego rodzice powinni o tym fakcie powiadomić nauczyciela przedmiotu lub wychowawcę za pomocą dostępnych komunikatorów elektronicznych.
7. W przypadku wystąpienia choroby ucznia lub rodziny należy poinformować wychowawcę .
8. Frekwencja uczniów będzie potwierdzona wpisem w dzienniku elektronicznym.
9. W przypadku zakłóceń w pracy zdalnej, przeciążenia internetu, komplikacji natury technicznej dopuszcza się zmianę planu lekcji przez nauczyciela, który następnie o zmianie poinformuje uczniów i rodziców.
10. W trakcie trwania lekcji nauczyciel w zależności od specyfiki zajęć będzie prowadził zdalne kształcenie w następujący sposób t.j. :
- lekcja online,
- przesłanie uczniom tematyki zajęć wraz ze wskazówkami nauki zdalnej,
- konsultacje dla uczniów i rodziców w możliwie dostępnych formach,
- inna forma i metoda wybrana przez nauczyciela.
11. Kształcenie zdalne dotyczy również uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną i powinno odbywać się o przyjęty harmonogram tj.
a) kontynuowanie kształcenia zdalnego wobec uczniów objętych rewalidacją indywidualną,
b) pomoc uczniom zakwalifikowanym za zajęcia pozalekcyjne z pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
c) wspomaganie ucznia z orzeczeniem przez nauczyciela wspomagającego,
12. Zajęcia w kształceniu zdalnym mogą odbywać się w szczególności poprzez m.in.:
a) wykorzystanie materiałów umieszczonych na stronach internetowych jak,
- www.epodreczniki.pl),
- www.gov.pl/zdalnelekcje,
- https://www.gov.lekcjewsieci.pl
b) wykorzystanie materiałów prezentowanych w programach edukacyjnych emitowanych przez Telewizję Publiczną i Polskiego Radia,
c) wykorzystanie innych platform edukacyjnych, materiałów wskazanych przez nauczyciela,
c) podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia,
d) wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem , uczniem lub rodziców.
ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY TEAMS: