MISJA SZKOŁY


Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną.

Szanujemy się wzajemnie i wspieramy.



     e-mail: szkolawie@wp.pl

Szkoła Podstawowa w Wielączy

tel. fax (084) 6168006

Witamy na naszej stronie

"Naszym obowiązkiem jest ukazać młodym istotne wartości,

aby byli odpowiedzialni za samych siebie

i przyczyniali się do kształtowania społeczeństwa."

 

Święty Jan Paweł II

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Poniższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska.

POLITYKA COOKIES

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu       
  4. Szkoła Podstawowa w Wielączy 22-460 Szczebrzeszyn, Wielącza 5

  5. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;

c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  2. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  3. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  4. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/po-co-sa-ciasteczka/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Jak wyłączyć ciasteczka?

Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom ochrony przed ciasteczkami do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje, np. zalogowanie się do witryny.

Informacje na temat ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przegladarkach dostępne są na poniższych stronach:

w przeglądarce Opera

W przegladarce Firefox

w przeglądarce Chrome

w przeglądarce Internet Explorer

w przeglądarce Safarii

Jeśli korzystasz z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), zapoznaj się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia.

 źródła informacji:  http://wszystkoociasteczkach.pl/.

Realizowane programy:

Dofinansowanie z EFS:

PROJEKTY UNIJNE

 REALIZACJA PROJEKTÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

 

W roku szkolnym 2017/2018 nasza szkoła przystąpiła do realizacji następujących projektów:


– „Rozwój kompetencji uczniów z gminy Szczebrzeszyn” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – w ramach tego projektu uczniowie klas I-VII uczestniczyć będą w dodatkowych zajęciach z matematyki, języka angielskiego, przyrody
i informatyki. Szkoła wzbogaci się o wyposażenie pracowni przyrodniczej, laptopy, tablice interaktywne oraz pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji poszczególnych zajęć.


– „Bezpieczna +”, w ramach którego aktywnie działać będzie szkolne koło dziennikarskie „Młodzi fotoreporterzy” oraz szkolne koło teatralne „Maska”. Zostanie również zorganizowany kiermasz bożonarodzeniowy oraz warsztaty kulinarne tradycyjnych potraw świątecznych.


– Działanie 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”- Program Operacyjny Polska Cyfrowa dla nauczycieli i uczniów klas I-III.

 

 

Podsumowanie zajęć rozwijających i wyrównawczych realizowanych w ramach

Projektu Unijnego „ Rozwijanie Kompetencji Uczniów z Gminy Szczebrzeszyn”

w roku szkolnym 2017/2018.

 

Dnia 14 czerwca 2018 odbyło się uroczyste podsumowanie Projektu Unijnego „ Rozwijanie kompetencji uczniów z gminy Szczebrzeszyn” Projekt był realizowany od 1 października 2017 r. do 31 maja 2018 r. Były to zajęcia rozwijające i wyrównawcze z matematyki, biologii, przyrody, języka angielskiego, informatyki. W czasie trwania projektu zrealizowano wiele działań, które miały na celu nabycie lub rozszerzenie kompetencji językowych i matematyczno- przyrodniczych oraz informatycznych. Szkoła zachęcając uczniów do udziału w projekcie wzbogaciła się w laptopy, wysokiej jakości sprzęt multimedialny, drukarkę 3D, sprzęt laboratoryjny i biologiczny.
Jednym z najistotniejszych osiągnięć dla uczniów klas V-VII było zdanie egzaminu i uzyskanie unijnych certyfikatów poświadczających ich umiejętności komputerowe.
Reasumując udział w projekcie unijnym wpłynął korzystnie na rozwój szkoły, a tym samym dał wiele możliwości uczniom i nauczycielom biorącym w nim udział.

 

DSC04148 DSC04149 DSC04150 DSC04152
DSC04153 DSC04156 DSC04158 DSC04161
DSC04162 DSC04163 DSC04165  

 

Zajęcia wyrównawcze z matematyki realizowane w ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów z gminy Szczebrzeszyn” były realizowane w klasach II – IV. Prowadzącymi zajęcia były panie mgr Ala Kołodziejczyk i mgr Ewa Czuk. W ramach zajęć ćwiczono i doskonalono umiejętności kluczowe objęte programem nauczania danego etapu edukacyjnego. Stosowano sprawdzone efektywne metody edukacji matematycznej, włączając w nie sytuacje problemowe, w których uczeń miał możliwość samodzielnego dochodzenia do rozwiązania, tworzenia własnych metod, wykonywania obliczeń, pytania, objaśniania, argumentowania oraz uzasadniania swojego sposobu rozwiązania zadań. Dzięki tym zajęciom uczniowie mieli możliwość ćwiczyć i doskonalić umiejętności wykonywania obliczeń pod okiem nauczyciela. Zaowocowało to lepszymi ocenami przedmiotowymi, jak również większą samodzielnością i pewnością siebie uczniów.

Zajęcia rozwijające z przyrody /Zajęcia wyrównawcze z biologii.

Program zajęć był przeznaczony dla uczniów chcących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie przyrody i mających trudności z przyswojeniem wiedzy z biologii. Jego treści pozwoliły na dokładniejsze pogłębienie i rozszerzenie wiadomości, których nie można było zrealizować na lekcjach przyrody lub biologii ze względu na ograniczenia czasowe. Pozwolił on zwrócić uwagę uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów.

Jedną z najważniejszych zasad w nauczaniu nauk przyrodniczych jest stosowanie metody obserwacji i doświadczeń. Uczeń wówczas najlepiej przyswaja i rozumie nowe treści, poznaje je w sposób twórczy, aktywny angażując przy tym różne zmysły.

Taka możliwość została stworzona na zajęciach z przyrody i biologii. Uczeń nauczył się obserwować, wykonywać proste doświadczenia, opisywać ich wyniki i formułować wnioski.

Praca z dziećmi w systemie pozalekcyjnym była cenną propozycją zagospodarowania wolnego czasu ucznia, stworzyła jednocześnie szansę ich intelektualnego rozwoju.

Zajęcia wyrównawcze i rozwijające z języka angielskiego

Głównym celem zajęć było rozwijanie w dzieciach ciekawości kuturą krajów anglojęzycznych, poszerzanie bogactwa językowego, znajomości struktur gramatycznych a także w przypadku klas starszych praca nad tworzeniem złożonych form pisemnych.

Wszyscy uczestnicy ,kreatywnie działali w grupie oraz indywidualnie. Wykorzystywano ciekawe dla uczniów metody oraz pomoce multimedialne.

Poprzez uczestnictwo w projekcie uczniowie klas I-II mieli szansę na uzupełnienie wiedzy z jezyka angielskiego i zdobycie nowych umiejętności .Na zajęciach nie brakowało niespodzianek, które pobudzały wyobraźnię i motywowały do nauki nowych rzeczy.

Zajęcia rozwijające klas VI-VII były ogromną pomocą w przygotowaniu do przyszłych egzaminów, czasem różnorodnych ćwiczeń z użyciem form komunikacyjnych, szansą do nauki pisania krótszych i dłuższych form użytkowych oraz aktywnym działaniem przy wykonaniu prac projektowych i map myśli.

Zajęcia komputerowe VCC -System prezentacji w biznesie dla klas V-VI
Kompetencje DIGCOMP( poziom A) dla klasy VII


Zajęcia komputerowe były realizowane w oparciu o akredytowane materiały szkoleniowe dostarczane przez wyspecjalizowanych trenerów i miały na celu zdobycie umiejętności w zakresach takim jak:

-Prezentacja w biznesie
-Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
-Wybór oprogramowania służącego do prezentacji informacji
-Tworzenie i formatowanie slajdów
-Zaawansowana animacja i dodatkowe możliwości prezentacji
-Makropolecenia
-Ochrona pliku
-Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i aplikacji
-Dzielenie się informacjami i aktywności obywatelska online
-Integracja i przetwarzanie treści 
-Przestrzeganie prawa autorskiego 
-Programowanie
Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w zajęciach. Projekt zakończył się zewnętrznym egzaminem nabytych umiejętności, które wykorzystają w kolejnych etapach kształcenia.

 


Podsumowanie projektu „Eksperci programowania w podregionie chełmsko-zamojskim”

Uczniowie klas I-III w drugim semestrze roku szkolnego 2018/2019 mieli możliwość uczestniczenia w projekcie „Eksperci programowania w podregionie chełmsko-zamojskim”.

Przez cały czas trwania projektu działała internetowa platforma wspomagająca, dzięki której nauczyciele konsultowali się z ekspertami jak również pobierali przygotowane materiały dydaktyczne.

Na zajęciach uczniowie poprzez zabawę poznali podstawy programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Junior, korzystali z zestawu klocków LEGO WeDo 2 pozwalających tworzyć ruchome roboty sterowane przy pomocy tabletu oraz z maty edukacyjnej wyposażonej w kolorowe kafelki pozwalające aranżować rozmaite gry i zabawy.

Zajęcia dostarczyły zarówno dzieciom jak i nauczycielom bardzo dużo radości oraz okazji do obserwacji, samodzielnych badań i eksperymentów. Pozwoliły rozwinąć kompetencje informatyczne, zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego.

Podsumowaniem zajęć była lekcja otwarta pt. „Lubię książki” w Bibliotece Pedagogicznej w Zamościu. Celem zajęć było kształtowanie umiejętności przedmiotowych ucznia w zakresie programowania. Uczniowie uczyli się zadając pytania i rozwiązując problemy, przyjęli rolę badacza, eksperymentatora, odkrywcy. Dzięki zajęciom uczniowie mieli okazję wymieniać się z kolegami swoimi pomysłami, doświadczeniami.

Wprowadzenie powszechnego nauczania programowania jest rzeczą nieuniknioną, ponieważ staje się ono kluczową kompetencją XXI wieku. Uczeń poprzez takie zajęcia uczy się świadomego i bezpiecznego korzystania z istniejących technologii, ale również rozwija w sobie kreatywny potencjał, dzięki któremu z biernego konsumenta wiedzy staje się aktywnym twórcą. Nasi uczniowie w pełni wykorzystali możliwości jakie otrzymali dzięki uczestniczeniu w projekcie.

 

20180221 085505 20180221 085506 20180221 085543 20180221 090224
20180221 090416 20180221 090417 20180221 092408 20180221 092505
20180221 093434 20180221 093437 20180221 093639 20180221 095352
20180221 100631 20180221 100644 20180221 100647 20180221 100704
20180221 100722 20180221 100753 20180221 100814 20180221 100823
20180221 101456 20180221 101500 20180221 102145 20180221 102147
20180221 102248 20180221 102720 20180221 102722 20180221 102946
20180221 103049 20180221 103658 20180221 104053 20180221 104843
20180221 104845 20180221 104848 IMAG1772 BURST002 COVER IMAG1773
IMAG1779 IMAG1780 IMAG1782  

 

 

 


Projekt

Eksperci programowania

w podregionie chełmsko-zamojskim”.

Nauczyciele naszej szkoły w miesiącach listopad-grudzień zostali przygotowani do prowadzenia zajęć z podstaw programowania, zdobyli umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej.

Wpierwszym tygodniu ferii zimowych w Szkole Podstawowej w Wielączy odbyły się zajęcia komputerowe. Wszystkie zajęcia prowadzone były przez naszych nasze nauczycielki pod czujnym okiem profesjonalnego trenera p. Marcina Socha z Lublina. Uczniowie klas I-III mieli możliwość poznać podstawy programowania z użyciem programów Scratch i Scratch Jr. Zajęcia były też prowadzone w formie zabawy z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0. Pozwoliły one zaszczepić w uczniach chęć kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego. Uczniowie naszej szkoły każdego dnia wychodzili z zajęć zadowoleni, pełni nowych pomysłów na twórcze spędzenie wolnego czasu.

Przeprowadzenie zajęć było możliwe dzięki materiałom i pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach projektu.

 

DSC03245 DSC03247 DSC03251 DSC03253
DSC03259 DSC03260 DSC03263 DSC03269
DSC03272 DSC03278 DSC03280 DSC03282
DSC03284 DSC03285 DSC03287 DSC03288
DSC03290 DSC03293 DSC03294 DSC03295
DSC03297 DSC03298 DSC03301 DSC03302
DSC03304 DSC03306 DSC03307 DSC03311
DSC03312 DSC03315 DSC03320 DSC03322
DSC03326 DSC03327 DSC03328 DSC03330
DSC03332 DSC03334 DSC03339 DSC03343

 

 

 

 

Projekt "Rozwój kompetencji uczniów z gminy Szczebrzeszyn"

 

  

 

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego kl I-II

  Nauka języków obcych jest bardzo ważna ,a jeżeli do nauki dodamy zabawę to na efekty nie trzeba długo czekać. Uczestnicząc w zajęciach wyrównawczych z języka angielskiego w ramach projektu unijnego „Rozwój kompetencji uczniów z gminy Szczebrzeszyn” dzieci klas I-II mają szansę zapoznać się z nowymi słówkami i formami gramatycznymi. Główne aktywności podczas tych zajęć to : prace projektowe, zabawy grupowe , śpiew i praca z tablicą interaktywną. Na każdel lekcji dzieci uczą się poprzez zabawę, co daje im mnóstwo radości i doskonale rozwija językowo. 

 

1 2  3  5
 6  7  8  9
 10  11 1 11  12
13 14 15 16
 17  18  19 1  19
20 21 22 23
24 1 24 25 27
  29 30  

 

 

Zajęcia rozwijające z języka angielskiego kl VI-VII

W ramach zajęć rozwijających z języka angielskiego uczniowie klas VI-VII mają okazję usprawnić swoje umiejętności językowe. Metody i treści przerabianego materiału sprawiają , że każdy znajdzie coś dla siebie. Nowe umiejętności z pewnością przydadzą się w szkole jak i poza nią ,a biegłość w ćwiczeniach pomoże w późniejszych egzaminach. 

 1 2  3   4
 5  6  7  8
9 10  11 12
12 2 13 15 16
17 18 19 20

 

 

Przyroda IV-V

 

„Klub Młodych Odkrywców.”

„Mogę zapomnieć, o czym usłyszałem,

albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.

To, co zrobiłem, mogę zrozumieć.”

(przysłowie chińskie)

Każde dziecko uwielbia eksperymentować, bo samodzielnie wykonywanie prostych doświadczeń to świetna zabawa i pouczająca przygoda. Zajęcia z przyrody prowadzone  są metodami warsztatowymi z elementami pokazowymi w oparciu o aktywne techniki pracy. Uczniowie  samodzielnie wykonują bezpieczne i proste doświadczenia pod czujnym okiem prowadzącego. Efekty pracy są zaskakujące. 

DSC02075  DSC02078  DSC02100   DSC02101
 DSC02106  DSC02108  DSC02111  DSC02631
 DSC02635  DSC02637  DSC02643  DSC02651
  DSC02652 DSC02656  

 

 

Biologia VII

Zajęcia wyrównawcze z biologii

Cel nauczania biologii- nauczanie nowatorskie, twórcze, przynoszące efekty.

Biologia jest przedmiotem eksperymentalnym, stopień szczegółowości każdego zagadnienia biologicznego jest bardzo duży, dlatego my uczymy się w sposób twórczy przez obserwację i doświadczenia, które uczeń jest w stanie przeprowadzić. 

Zadziwiający jest zapał i aktywność uczniów na zajęciach.

Zobaczcie sami:

DSC02024   DSC02025 DSC02026  DSC02027 
 DSC02028  DSC02029  DSC02030  IMAG1228
 IMAG1231  IMAG1233  IMAG1234  IMAG1236
 IMAG1237  IMAG1238  IMAG1347  IMAG1348
IMAG1351 IMAG1394 IMAG1395 IMAG1396

 

 

Projekt "Bezpieczna +"

 W Szkole Podstawowej w Wielączy, w roku szkolnym 2017/2018, trwa realizacja  rządowego  programu  „Bezpieczna+”, w ramach którego realizowane jest zadanie:

 

 

Zwiększenie otwartości  szkoły na współpracę z otoczeniem, kształtowanie u uczniów aktywnej, otwartej, prospołecznej postawy.

 

 

         Zgodnie z założeniami i celami projektu wznowione zostały prace  koła  dziennikarskiego. Uczniowie w trakcie zajęć doskonalili umiejętność współpracy w grupie, planowania oraz komunikacji. Młodzi ludzie nie zawsze przygotowani są do  świadomego korzystania ze środków masowego przekazu, dlatego należy ich mądrze wprowadzać w ten świat, ucząc przy tym odpowiedzialności za słowo nie tylko wypowiadane, ale też pisane. To właśnie było jednym z realizowanych celów przyświecających zajęciom koła dziennikarskiego. W czasie warsztatów uczniowie poznawali też strukturę tekstów informacyjnych, uświadamiali sobie mechanizmy językowej perswazji i manipulacji oraz uczyli się redagowania form publicystycznych charakterystycznych dla tekstów prasowych (wywiad, reportaż, felieton, sprawozdanie). Dzięki pracy w podgrupach zadaniowych uczniowie kształtowali także umiejętność aktywnego słuchania w różnych sytuacjach.

 

         Członkowie koła redakcyjnego zajmowali się także przygotowaniem pisemnych i fotograficznych relacji z wydarzeń szkolnych i środowiskowych. W ramach spotkań z ciekawymi ludźmi – pasjonatami swojej pracy uczestniczyli w spotkaniu z pracownikiem Muzeum Fortyfikacji i Broni „Arsenał” - Panią Kingą Kołodziejczyk.

 

         Sporo zajęć pochłonęła im praca nad wydaniem pierwszego numeru  gazetki szkolnej:  „Echa Wielączy – Co w szkole piszczy?”

 

         Z pewnością bardzo ważnym doświadczeniem dla młodych ludzi był wyjazd do redakcji „Kroniki Tygodnia”, Katolickiego Radia Zamość oraz spotkanie z rzecznikiem prasowym Prezydenta Miasta Zamość. W czasie wycieczki uczniowie poznali specyfikę oraz blaski i cienie zawodu dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Mogli też poznać od podstaw zasady tworzenia i wydawania gazety jak również zasady obowiązujące w zawodzie reportera i dziennikarza.

 

DSC02645  DSC 0180  DSC 0185  DSC 0190 
 DSC 0198  DSC 0218  1 20171123 103024  1 20171123 112653
 1 20171123 112708  DSC 0394  DSC 0416  DSC 0473
 DSC01576  DSC01577  DSC01619  DSC01632
  DSC01647  DSC01634  

 

 

Działalność szkolnego koła teatralnego „Maska” to przede wszystkim przygotowywanie oprawy artystycznej imprez i uroczystości szkolnych i środowiskowych. W trakcie zajęć uczniowie rozwijali swoją wyobraźnię i inwencję twórczą, co znalazło potwierdzenie w aktywnym uczestnictwie w życiu kulturalnym szkoły. Dzieci dostrzegały, jak ważne jest poczucie własnej wartości, nabycie swobody i otwartości w kontaktach z innymi osobami. Czas, który spędzali wspólnie, był doskonałą nauką tolerancji i otwarcia się na drugiego człowieka. Wymierne efekty naszej pracy oglądać można było kilkukrotnie. Uczniowie z okazji Dnia Edukacji Narodowej wystąpili w szkole i Urzędzie Gminy w Szczebrzeszynie, uświetniając ceremonię wręczenia stypendiów Burmistrza Szczebrzeszyna najlepszym uczniom naszej gminy. 11 listopada zaprezentowali zaś montaż religijno -  patriotyczny w szkole, a kilka dni później w Kościele pod wezwaniem św. Stanisława w Wielączy. W czasie listopadowego spotkania z rodzicami członkowie szkolnego koła teatralnego  wystawili spektakl pt. „Leśne opowieści”, który oprócz walorów edukacyjnych niósł też głębokie przesłanie proekologiczne.

 

 

 DSC01390  DSC01393  DSC01396  DSC01397
 DSC01401  DSC01418  DSC01451  DSC01454
 DSC01459  DSC01460  DSC01868  DSC01869
 DSC01880  DSC01883  DSC01898  DSC01915
IMG 3187 IMG 3188 IMG 3198 IMG 3208
IMG 3226 IMG 3236 IMG 3243 DSC02136
DSC02141 DSC02145 DSC02148 DSC02154
  DSC02163 DSC02165  

 

         Zgodnie ze szkolną tradycją w okresie przedświątecznym uczniowie wraz z opiekunami zaangażowali się w przygotowanie kiermaszu bożonarodzeniowego. Posługując się różnymi technikami artystycznymi, stworzyli wspaniałe stroiki, bombki i inne ozdoby z wykorzystaniem naturalnych materiałów. Wykonali też własnoręcznie przepiękne kartki świąteczne, które zostaną wręczone instytucjom zaprzyjaźnionym ze szkołą. Prace uczniów mają charakter unikalny i z pewnością podobnych nie sposób znaleźć na sklepowych półkach. Wart podkreślenia jest fakt, że autorami pomysłów byli nasi nauczyciele i uczniowie.

 

 

IMG 20171113 140741  IMG 20171113 140811  IMG 20171113 141140   IMG 20171113 141153
 IMG 20171207 130801  IMG 20171207 194618  IMG 20171208 135523  IMG 20171208 135610
 IMG 20171210 151909  IMG 20171210 185504  IMG 20171210 185544  IMG 20171211 220335
 IMG 20171211 220457  IMG 20171212 084112  IMG 20171212 135917  
       

 

20 grudnia 2017r. zorganizowano w naszej szkole spotkanie z drużyną harcerską z zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Bodaczowie. Instruktorem drużyny jest pani Ewa Mazur, która  w ciekawy sposób przybliżyła uczniom idee harcerstwa, opowiedziała o umundurowaniu oraz sprawnościach jakie zdobywają podczas wyjazdów na obozy, biwaki czy zloty.  Harcerze opowiedzieli  o zasadach, których nigdy nie powinno się łamać. Na koniec spotkania zachęcili wszystkich do wstąpienia w szeregi harcerstwa oraz wspólnej zabawy. Pożegnali się z uczniami harcerskim uściskiem dłoni.  Spotkanie upłynęło w miłej i przyjemnej atmosferze. 

20171214 091052 20171214 091147 20171214 091429
20171214 091809 DSC02663 DSC02674

 

 


 

Dnia 22 grudnia 2017r. zespół wokalny „Wiolinki” odwiedził pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej w Szczebrzeszynie. Uczniowie zaprezentowali koncert kolęd by wnieść choć trochę świątecznej radości w serca ludzi w nim mieszkających. Następnie wręczyli mieszkańcom Domu drobne, własnoręcznie wykonane  upominki. W nie jednym oku zaszkliła się łza wzruszenia.

DSC03003  DSC03006  DSC03010 

 

 


PODSUMOWANIE PROJEKTU

Dnia 23 czerwca 2015r. odbyło się podsumowanie projektu „Uczeń – twórcą przyszłości”, na którym zaprezentowano projekcję multimedialną podsumowującą zajęcia z języka polskiego, języka angielskiego, matematyki oraz przyrody. Swoją obecnością zaszczyciła nas pani Beata Trochimiuk - Kierownik Referatu Oświaty oraz pani Katarzyna Grechuta - szkolny koordynator projektu. Prezentację uatrakcyjniły piosenki wykonane przez uczestników projektu.

podsum1 podsum2 podsum3 podsum4
podsum5 podsum6 podsum7 podsum8

Apel z okazji Konstytucji 3 Maja

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego

Zajęcia rozwijające zainteresowania językowe z j. angielskiego

Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczne

Zajęcia rozwijające kompetencje z matematyki

Zajęcia rozwijające kompetencje językowe z języka angielskiego

Zajęcia z przyrody


 

WYJAZD DO CENTRUM NAUKI KOPERNIK

W dniu 4 czerwca 2015 roku uczniowie Szkoły Podstawowej w Wielączy wraz z opiekunami p. Anną Chwil-Wawryk i p.Edytą Tujaka mieli okazję odwiedzić Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Wycieczka ta była częścią realizacji projektu „Uczeń twórcą przyszłości”.

Celem wycieczki było pokazanie w ciekawy, niekonwencjonalny sposób tajników nauk takich jak: matematyka, fizyka, przyroda, biologia i chemia. Uczniowie mogli swobodnie poruszać się po Centrum i doświadczyć na własnej skórze praw rządzących światem.

Centrum Nauk Kopernik jest to interaktywna wystawa, na której znajduje się około 340 eksponatów w sześciu galeriach tematycznych oraz Teatr Robotyczny, Park Odkrywców i planetarium. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk.

Początek naszej przygody z rozpoczęliśmy od zainstalowanego w głównym holu Wahadła Foucaulta, które pokazuje jak ziemia obraca się wokół własnej osi.

I tak po kolei wciągaliśmy się coraz dalej i dalej w fantastyczną przygodę podziwiając wspaniałe eksponaty.

Pełni wrażeń i wiedzy wróciliśmy do domu.

cnk1  cnk2  cnk3
 cnk4  cnk5  cnk6
 cnk7  cnk8  cnk9
 cnk10  cnk11  cnk12
cnk15 cnk14 cnk13

 


 

WYJAZD DO TEATRU IM. JULIUSZA OSTERWY W LUBLINIE


W Szkole Podstawowej w Wielączy realizowany jest projekt pt. "Uczeń – twórcą przyszłości" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.  Projekt realizowany jest przez Gminę Szczebrzeszyn.

W ramach projektu prowadzone są zajęcia dzięki którym uczniowie kl. IV - VI mają szansę rozwinąć swoje zainteresowania lub uzupełnić wiedzę z języka angielskiego, matematyki, języka polskiego oraz przyrody.

Zajęcia prowadzone są w ciekawy sposób, za pomocą różnych technik i metod nauczania oraz przy użyciu atrakcyjnych pomocy dydaktycznych. Zwieńczenie zajęć z matematyki, dla uczniów na nie uczęszczających, stanowi wyjazd do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Dla uczestników zajęć z języka polskiego dodatkową atrakcją jest wyjazd na spektakl do Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Udział w projekcie umożliwia uczniom podniesienie poziomu wiedzy z poszczególnych przedmiotów oraz rozwój zainteresowań.

unia19 unia20 unia21
unia16 unia17 unia18
unia1 unia2 unia3
unia4 unia5 unia6
unia7 unia8 unia9
unia10 unia11 unia12
unia13 unia14 unia15