NAUCZANIE ZDALNE - SZCZEGÓŁOWE USTALENIA DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI
1. W okresie zawieszenia działalności placówki, nauczyciele i uczniowie zwolnieni są z obowiązku stawiania się w szkole. Jeżeli od tej zasady zostaną wprowadzone jakieś wyjątki, będą dotyczyć jedynie pojedynczych osób i zadań, których wykonanie będzie możliwe jedynie na terenie szkoły. Każdorazowo taki wyjątek będzie najpierw uzgadniany telefonicznie przez dyrektora szkoły z zainteresowaną osobą.
2.Pracownicy obsługi zapewnią codzienne funkcjonowanie szkoły na zasadzie ustalonych dyżurów, w godzinach 8:00 - 15:00. Podczas takiego dyżuru pracownik może wejść na teren szkoły, żeby załatwić sprawę w sekretariacie albo sięgnąć po rzeczy potrzebne w pracy. Wizyta powinna być jednak uzgodniona wcześniej z sekretariatem drogą e-mailową, a w sprawach niespodziewanych i bardzo pilnych - telefonicznie z pracownikiem sekretariatu lub dyrektorem szkoły. Kontakt rodziców i uczniów w tym okresie możliwy poprzez adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefoniczny: 84 61 68 006 lub 509 675 349.
3. Zadania związane z pracą zdalną powinny być wykonywane w ciągu pięciu dni roboczych tygodnia. W szczególności, od poniedziałku do piątku, proszę codziennie sprawdzać pocztę elektroniczną, aby dowolna wiadomość mogła do Państwa dotrzeć z możliwie niewielkim opóźnieniem. W przypadku, gdyby w ciągu weekendu pojawiła się ważna informacja, wymagająca natychmiastowej reakcji, będą Państwo osobno zawiadomieni o niej SMS-em.
4. Czas poświęcany na realizację w ramach pracy zdalnej nie jest ewidencjonowany, jednak zadania obligatoryjne na pewno nie mogą wymagać większego nakładu czasu niż przed okresem czasowego zawieszenia zajęć.
5. Podstawowym medium komunikacji w zespole pedagogicznym, a także nauczycieli z uczniami, jest poczta elektroniczna. Sporadycznie mogą być wykorzystywane połączenia telefoniczne. Z rodzicami uczniów w razie potrzeby komunikują się przede wszystkim wychowawcy poprzez ustalony wcześniej sposób. Gdyby jednak ktoś z Państwa otrzymał korespondencję od rodzica, bardzo proszę, aby w miarę możliwości udzielić odpowiedzi, wsparcia, porady, a tylko jeśli będzie to niemożliwe, odesłać korespondencję do wychowawcy i równocześnie do wiadomości dyrektora szkoły.
6. Zadania dla nauczycieli:
- Nawiązanie kontaktu z uczniami i rodzicami zgodnie z tygodniowym planem lekcji.
- Monitorowanie przez wychowawców klas realizacji przez uczniów pracy zdalnej.
- Ustalenie zakresu materiału do ćwiczeń, powtórek, czytanie lektur, przesyłanie uczniom kart pracy. Zadania, nad którymi uczniowie będą samodzielnie pracować w domu, powinny dotyczyć utrwalania i powtarzania materiału, nie powinny wprowadzać nowych treści. Można wykorzystać internetowe strony edukacyjne, np.: Nauka zdalna, Strefa wolnych lektur, a także polecać emitowane filmy edukacyjne, ze zwróceniem uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i szczególnej ostrożności oraz o sprawowaniu nadzoru rodziców nad treściami przeglądanymi w Sieci. Dokumentowanie swojej pracy.
- Zlecając uczniom pracę, należy wziąć pod uwagę liczbę godzin w tygodniowym planie zajęć, ich możliwości psychofizyczne, aby nie przeciążać ich nauką, uwzględniając zasady higieny i ergonomii pracy.
- W przypadku utrudnionego kontaktu z uczniem oraz rodzicem wychowawcy klas są zobowiązani do nawiązania kontaktu telefonicznego i poinformowania o podjętych przez szkołę działaniach.
- W okresie czasowego zawieszenia zajęć w szkole i realizacji nauczania zdalnego uczniowie nie są oceniani.
7. Zadania dla uczniów:
- Codzienne zapoznawanie się z wiadomościami wysyłanymi przez nauczycieli.
- Wykonywanie zadań i poleceń najlepiej w czasie, który byłby przeznaczony na naukę w szkole.
- Bieżące zgłaszanie trudności, niejasności, niezrozumienie przekazywanego do samodzielnej realizacji materiału szkolnego lub problemów technicznych (sprzęt i oprogramowanie).
- Dbanie o zachowanie higienicznych warunków swojej pracy (przerwy w pracy z komputerem, właściwe stanowisko pracy, oświetlenie miejsca pracy, wietrzenie itp.).
- W czasie pracy zdalnej związanej z nauczaniem zaleca się korzystanie tylko ze stron internetowych polecanych przez nauczycieli.
8. Zadania dla rodziców:
- Bieżące odbieranie wiadomości przysyłanych przez wychowawców, nauczycieli i dyrektora szkoły,
- Zapewnienie dzieciom warunków do realizacji uczenia się zdalnego (dostęp do komputera i Sieci, w tym kontrola nad treściami pobieranym przez dzieci ze stron internetowych.
- Sprawowanie kontroli nad zaplanowanym i wykorzystanym czasem nauki ich dzieci, wykonywanymi poleceniami i zadaniami.
- Bieżące zgłaszanie trudności w realizowanych przez dzieci treściach lub problemów technicznych (sprzęt i oprogramowanie) do wychowawców, nauczycieli, a w szczególnie trudnych sytuacjach do dyrektora szkoły poprzez adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefonicznie 509 675 349.
- Zachęcanie i motywowanie dzieci do systematycznego uczenia w domu.
Z poważaniem
Jadwiga Sokół – dyrektor szkoły